Amning det enda bantningspillret...

Skrivet 2012-01-26 Klockan 19:48:03


...som funkar!


En av dom positiva sakerna med amning som framhålls av experter är att du går ner i vikt (snabbare och lättare). För dom flesta stämmer nog det men det finns även undantag. Har en kompis som, trots att hon helammade, ett tag efter förlossningen vägde MER än innan! Amningen (läs hormonerna) gjorde troligen att hon fick ett stort sötsug och åt rätt mycket. För en annan kompis var det inte heller så lätt att gå ner i vikt, eftersom hon typ alltid blev hungrig efter amning, som om amningen liksom tog slut på all energi och hon måste fylla på, vilket hon då också gjorde.



För egen del tillhör jag dom som går ner snabbt. Idag är det 2 veckor sen förlossningen och jag har gått ner 71% av det jag totalt gick upp under graviditeten. Efter första förlossningen tog det TVÅ MÅNADER för mig att gå ner lika mycket (gick upp precis lika mycket under båda graviditeterna). Lite skillnad... :)

Beror nog säkert på amningen, trots att jag "bara" delammar (Leia delammade jag bara i en vecka innan jag slutade helt). Men även det faktum att jag INTE har så stort sug efter onyttigt (hade jättestort under graviditeten) och kombon med att jag typ inte hinner äta en massa. När jag äter onyttigt vill jag göra det i lugn och ro, när jag kollar TV/film eller sitter vid datorn på kvällen, när ungarna sover. Men nu med Lilo finns det inte mycket sån tid alls. Är glad om jag lyckas få i mig 3 mål och 1-2 mellanmål om dagen nu, hehe...

Jag är inte den som stirrar mig blind på vikten men det är rätt häftigt och intressant att det går att gå ner så mycket så fort (utan dieter). Mitt mål är mer inriktat på att komma i mina gamla kläder. Sen några kilon hit å dit har ingen betydelse. Än så länge är det fortfarande gravidbyxor som gäller...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din M@il: (visas ej)

Blogg eller Hemsida:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

bloglovin