Idag ska bebis komma!

Skrivet 2012-01-07 Klockan 11:01:01


Idag är dagen D. Idag är det BF (beräknad förlossning). Men nåt saknas... Just ja, BEBISEN! Vart är bebisen? Jo, den ligger fortfarande i mammas mage och bara tjockar på sig... Hehe...

Eftersom dom flesta bebisar föds på natten, tror jag inte den håller tiden och kommer idag, den 7 januari. Nä, nu har jag siktet inställt på igångsättning om 14 dagar, lika bra så...

Nu känner jag mig verkligen som en heffaklump. Stor, tung, allt går i slowmotion (eller inte alls). Har gått upp 13 kg, men känns som mycket mer! (med Leia gick jag upp 14) Förut hade jag problem med att klä på Leia, nu har jag problem med att få på mig själv kläder! Jag måste antingen halvligga ner eller sitta och bräsa för att få plats med magen. Det gör i princip konstant ont nånstans. Bäckenet, sammandragningar, förvärkar, plus annan smärta. Det är molvärk, dragande smärta, huggande smärta. Lägg till lite annat obehag. Blandat med illamående till och från. Visst låter det underbart!? ;o)  Men vad gör man inte för den där bebisen...

Foto: e-leksaker.se

För övrigt har jag vid det här laget hunnit smälta allt med infektionen och att stanna på BB i minst 48 timmar osv. Får se det som semester. Får ju nästan allt serverat; mat, tvätt, städning osv... :o)  Och för att göra tiden lite roligare så tänker jag se till att vi får mycket besök. :o)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din M@il: (visas ej)

Blogg eller Hemsida:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

bloglovin