BB-väskad är packad!

Skrivet 2011-12-23 Klockan 14:51:31




Jag jobbat hårt med att få BB-väskan klar och nu är den äntligen det! :o)

En del har två väskor med sig, en till själva förlossningen och en som följer med till BB. Jag hade en väska förra förlossningen och tyckte det räckte bra. Beror kanske på hur mycket grejer man tar med, hehe...

Finns massa bra listor
på vad man kan ta med på nätet och i gravid-tidningar, dom utgick jag ifrån förra gången. Jag fick användning för typ hälften av grejerna, speciellt de till förlossningen, eftersom jag bara hann vara där två timmar innan Leia var ute. Så den här gången är väskan uppdaterad efter mina erfarenheter. :o)

I Fias BB-väska hittar du:

*AmningsBH
*Amningskudde
*Amningslinne med inbyggd BHtopp
*Bröstvårtsskydd
*Energi: energibar, juice, nötmix.
*Kamera & videokamera
*Kläder för hemfärd, bekväma!
*Kofta, mysig och lång
*Komfort BHtopp (till natten)
*Kontanter, ca 200kr
*Laddare till kamera, mobil & videokamera.
*Läppbalsam: Försvarets Hudsalva
*Massageolja
*Mobilen!
*Patientbricka & pass
*Purelan
*Sockor, modell tjockare.
*Tofflor

I necessären
:
*Schampo & balsam
*Showergel
*Deo
*Tandborste & tandkräm,
*Rengöring & kräm för ansiktet
*Hårband & snoddar
*Öronproppar
*Mediciner

Till bebisen:
*Omlottbody
*Byxor med fot
*Mössor
*Overall
*Snuttefilt
*Babyfilt

Du får låna "sjukhusrock" modell lång med knappar fram. Vissa vill bara ha egna kläder efter förlossningen men jag tycker det är smidigt att låna! Dom är sköna och fyller sitt syfte, åtminstone att sova i. Det är lätt hänt att blöda igenom i början och varför förstöra dina egna kläder då? Ev. partner får också låna rock!
Du får även låna strumpor till förlossningen och nättrosor under hela tiden. Inget är snyggt alls, men vem har sagt att det ska vara sexigt att föda barn... ;o)
Och till bebisen finns det också kläder att låna på BB, är jättesmidigt att använda dom! Blir nåt smutsigt (och det blir det, jag lovar!) är det bara att få nytt.

I väntans tider...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din M@il: (visas ej)

Blogg eller Hemsida:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

bloglovin