Dagens beställning: amningskudde!

Skrivet 2011-12-18 Klockan 21:25:56


Foto: kurtisbaby.se

Den här något udda amningskudden hittade jag på nätet och fastnade för direkt!
Den heter "Petite" och är liten och har låg vikt. Den går lätt att ta med sig i vagnen/på resan och kan därmed användas var som helst. Går självklart att använda lika bra om barnet äter ur flaska! Plus att den funkar även att användas som sittstöd i vagnen eller ryggstöd i babystolen och som nackstöd till en själv. Multiprodukt - me like! :o)  Ekologisk bomull och Öko-Tex-märkt är extra plus. Låter ju dyrt, men nej då, ca hälften av vad den billigaste vanliga amningskudden kostar. Jag beställde direkt av tillverkarna, kurtisbaby.se, där den nu finns till sänkt pris, 199kr. Kan ju inte bli bättre! :o)

Hade ingen speciell amningskudde med Leia och tyckte det var jättestruligt att få till det med läget, speciellt när hon låg på min högra arm. Bullade upp med vanliga kuddar men blev så otympligt och stort. Kom ihåg att jag inte kunde slappna av i armarna, utan spände dom och så fick jag typ kramp... 
Så den här gången tänkte jag förbereda mig mer och skapa bättre förutsättningar för amningen. :o)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din M@il: (visas ej)

Blogg eller Hemsida:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

bloglovin