Vill du få sova?

Skrivet 2011-11-13 Klockan 23:28:24


Åk hem till din mamma! Eller nån annan när eller kär som du kan sova över hos. Det är mitt bästa tips till mammor som får för lite sömn. Jag har gjort det ett antal gånger sen Leia kom. Sovit hos andra. Inte vakna av sitt barn, utan (kanske) av sig själv. Kunna ligga och dra sig på morgonen. Ta en dusch i lugn och ro. Äta en sen frukost eller rentav brunch. Ladda batterierna.

Det gjorde jag igår. Jag åkte hem till min mamma som bor i Åkersberga (pappa var på lantstället). På vägen dit stannade jag till i Gamla Stan och fick en ansiktsbehandling. Lyx! :o)  Jag och mamma åt god mat, fikade, åt lördagsgodis och kollade på TV. Visserligen sov jag ingen skönhetssömn, men så är jag ju höggravid också, är inte så lätt då... Vaknade till några gånger under natten men somnade om snabbt (det skulle jag inte gjort om jag vore hemma). Sista gången jag vaknade var klockan strax innan 9  = big sovmorgon! :o)  Hemma brukar Leia väcka mig ca 5.30.

Jag tyckte jag hade det lite struligt med sömnen innan Leia kom. Det har blivit ännu värre sen dess. Jag vaknar av minsta ljud från henne. Även om hon inte är ledsen så kan jag inte somna om så länge hon låter. Även om jag vet att hon snart somnar om, så har jag svårt att somna. Har även svårt att somna på dagarna när hon sover middag. Och speciellt om det är nåt oväsen i huset. Ligger ofta på helspänn, kan inte slappna av. Tur att det finns avslappningsCD! Hjälper mycket! 


Den här CD'n köpte jag under min förra graviditet. Det finns två spår. Det första är förberedande inför förlossningen och det andra är avslappning för (nyblivna) mammor. Tycker den är kanon! 99kr, rosenmusik.se.

Har varit väldigt duktig min första vecka som gravidledig. Har sovit middag 4 av 6 dagar. Och inatt fick jag ju så mycket sömn så då blir det nästan 6/6 dagar, eller hur? :o)  Att sova är ju min nr1 på priolistan...

Det artar sig!
8 veckor till BF




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din M@il: (visas ej)

Blogg eller Hemsida:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

bloglovin