Kolik-tendenser.

Skrivet 2012-02-23 Klockan 21:05:57

Idag nåddes min gräns. Efter gårdagens skrikfest på barnvagnsbion, skrikfest på kvällen (till 23),nattens bravader och att hon (Lilo) äter mindre.

Imorse var jag så trött att jag inte orkade upp, utan försov mig till 7.15 (klockan ringer 6.30). Varpå jag knappt hinner få i oss alla tre mat, byta blöja på barnen & klä på oss. That's it. Jag hann inte: borsta varken Leias eller mina tänder, borsta Leias hår (mitt skiter jag i), tvätta mitt ansikte & än mindre sminka mig, plocka undan vare sig frukost-disken eller nåt annat. Känner ni igen er?

Pratade med två kompisar efter vi lämnat barnen på förskolan. De har också två barn var och deras nr 2 var ännu tätare efter än vår. De bekräftade det jag tänkt på sistone. Att jag för det första ska prata med BVC och att det kan vara mjölkallergi. Eller kolik. Eller överstimulans. Eller gaser. Eller bara allmänt ont i magen. Eller typ allt... :/

Jag och min BVC-sköterska bestämde oss för följande strategi: vi ska testa en annan ersättning (som är speciellt bra för magen) och den där fisventilen (för att få ut ev. gas/bajs). Om inte det hjälper över helgen så ska vi ringa barnläkarmottagningen för att ev. få utskrivet Nutramigen (mjölkfri ersättning).

Så nu ikväll fick hon första målet med BabySemp Lemolac. Dock glömde jag fråga när man kan vänta effekten av att byta ersättning...? :/

Hoppas så innerligt att något kan hjälpa vår lilla Lilo! Om det är jobbigt för oss måste det ju vara sju gånger värre för henne...

To be continued...

/iPhone



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din M@il: (visas ej)

Blogg eller Hemsida:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

bloglovin