Besök hos barnmorskan i vecka 41(!?)

Skrivet 2012-01-10 Klockan 19:50:18


Nu är jag i vecka 40+3. 40+3!!!??? Heeelt sjukt...



Idag var jag hos barnmorskan. Mamma och Leia var också med. :o)  Nu hade det iaf hänt nåt; bebisen är HELT FIXERAD! Vilket inte är så vanligt hos omföderskor. Och det kunde tydligen mycket väl vara ett tecken på att det bara är ett par dagar kvar. *hoppas* 

Allt var ok
, blodtryck, hjärtljud, magmått. Fick instruktioner om hur jag skulle göra framöver, om inte bebisen vill komma ut ändå.

Till att börja med skulle hon skicka remiss om överburenhet till förlossningen och på torsdag (40+5) ska jag ringa dit för att få tid för bedömning med ultraljud. Då kan beslut tas om t.ex. igångsättning, vilket jag tror inte kan vara helt omöjligt, med tanke på min bakgrund.

Kom igen nu bebis! Alla längtar efter dig och är såå nyfikna på vem du är! Love you...





Kommentarer
Postat av: Tess -Kervefors Foto & Media

Skrivet 2012-01-11 Klockan 18:49:59
Nu är det spännande. När som helst! ;)

URL: http://kervefors.se/blogg

Postat av: Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag

Skrivet 2012-01-12 Klockan 07:33:41
Hoppas bebis vill ut snart!

URL: http://hannafialotta.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din M@il: (visas ej)

Blogg eller Hemsida:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

bloglovin