Tränade ikväll!

Skrivet 2011-11-15 Klockan 21:44:17


Wow, är så stolt över mig själv! Äntligen kom jag iväg på ett jympapass, efter flera veckors uppehåll. Förra veckans träning fick jag ställa in när jag plötsligt fick ont i ett muskelfäste (tror jag) i knävecket och hade ont i ett par dagar. 




Jympa Bas, 55 min, i en skola i närheten. Gick superbra! :o)  Sånär som på lite ont i knäna när jag stod på dom så gick det över förväntan. Undrade ju innan hur det skulle gå, eftersom jag inte tränat på så pass lång tid och att jag redan börjat få förvärkar. Tog det väääldigt lugnt i joggingen dock, kroppen sa ifrån.

Och så är det en del övningar som blir praktiskt svåra pga av magen, t.ex. styrkeövningar för ryggen där man ligger på mage. Där är mitt bästa tips att stå på alla fyra istället. Och så är det vissa andra övningar, såsom sit-ups där du ska dra upp ena benet och möta med överkroppen eller övningar där du ska böja överkroppen över/mot ena benet. Vid såna övningar brukar jag antingen strunta i att möta med benet eller bara göra övningen så långt det går innan magen blir klämd.

Konstigt, allt som oftast numera känner jag mig stor, otymplig, osmidig och tung. Men på jympagolvet är det som bortblåst och jag känner mig stark, smidig och lätt. Är så befriande! :o)

Nästa träning: Torsdag


Träna efter din dagsform!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din M@il: (visas ej)

Blogg eller Hemsida:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

bloglovin