Reviderat träningsupplägg.

Skrivet 2012-02-16 Klockan 22:29:53


Lite ändringar:


Har delat in schemat i olika faser:
1.) I princip direkt efter förlossningen.
2.) Så snart underlaget tillåter. <----------------------------------
3.) Efter ca 8 veckor (efterkontrollen), om allt är ok. <----------
4.) Start i början av mars (Leia fyller 2 år). Från 3 år??? <-------
5.) Start i mars.
6.) Start i april.
7.) Start i maj.

OBS! Ibland ersätter nästa fas en tidigare, som t.ex. att medeljympa ersätter basjympa.

SÅ MÅNGA DAGAR I VECKAN SOM MÖJLIGT
1.) Promenader 30-60 min (med bebisen)
1.) Knipövningar

MÅNDAG
Vila

TISDAG
2.) Powerwalk 30-60 min (med bebisen)
3.) Mamma core (med bebisen)
5.) Basjympa
7.) Medeljympa

ONSDAG
2.) Powerwalk 30-60 min (med bebisen)

TORSDAG
2.) Powerwalk 30-60 min (med bebisen)
3.) Mamma core (med bebisen)
6.) Puls/basjympa
7.) Medeljympa eller medeljympa/styrka

FREDAG
Vila

LÖRDAG
4.) Familjejympa (alla 4)
5.) Basjympa
7.) Medeljympa

SÖNDAG
Vila
---------------------------------

Kommentarer:
*Det GÅR inte att köra powerwalk med vagn i den här snön. Har inte så mycket stötdämpning i vagnen, så ungarna skulle typ flyga omkring om jag skulle gå snabbare än raskt... :/
*Har tid för efterkontroll 8 veckor efter förlossningen.
*Åldern för familjejympan verkar vara ändrad till 3-6 år! Måste kolla upp detta säkert...

*Övrigt: svårt att få till längre promenader än 30-40 min, nu med kylan och Lilos förkylning hon haft på sistone. Ska kolla på möjligheten att träna core, eventuellt istället för basjympa i början. Har fått till mig att det är en av den bästa träningen efter förlossning...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din M@il: (visas ej)

Blogg eller Hemsida:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

bloglovin