Träningsrapport vecka 6.

Skrivet 2012-02-29 Klockan 22:12:09

TRÄNING EFTER GRAVIDITET

Antal pass Antal km Tränad tid Typ av träning
Vecka 1* 1 Ej reg. 30 min Promenad x1
Vecka 2 2 Ej reg. 70 min Barnvagnspromenad x2
Vecka 3 2 Ej reg.

60 min

Barnvagnspromenad x2
Vecka 4 1 Ej reg. 30 min Barnvagnspromenad x1
Vecka 5 3 Ej reg. 1,5 tim Barnvagnspromenad x2
Powerwalk x1
Vecka 6 4 Ej reg. 3 tim & 10 min Barnvagnspromenad x4

*Start 16/1 = veckan efter förlossning.




Kommentar: Det artar sig med den tränade tiden, ökar på bra. :)  Underlaget har varierat, det har blivit mest raska promenader. När jag gått med båda barnen har det dock alltid blivit lugnt (vagnen blir lite tungstyrd).
 
Jag har även gjort en speciell magövning varje dag. Det är en bålstärkande andningsövning. Jag andas in djupt genom näsan och blåser ut genom munnen, som är minimalt öppen. Tänk "blåsa upp ballonger" eller att blåsa ut genom ett smalt sugrör. Det är Olga Rönnberg som tipsar om denna övning. Olga är tränare i Biggest Looser och typ expert på just träning efter graviditet. Du kan läsa hennes blogg här. Mycket inspiration!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din M@il: (visas ej)

Blogg eller Hemsida:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

bloglovin