Bästa reflexerna!

Skrivet 2011-11-30 Klockan 09:17:56



Den här hårda modellen har prismor, vilket reflekterar ljuset bättre än t.ex. mjuka reflexer. Men det är svårt att hitta fina/roliga. Men dom här tre olika finns på Apoteket! För ynka 17kr/st. :o) 

Katten och dinosaurien har jag satt på Leias vagn och använder tunt resårband istället för tråden som följer med, då sitter dom kvar eftersom dom tål att dras i. Dom ska sitta lågt, ca 50 cm höjd ovanför marken för att bilisterna bäst ska se.
Snöflingan har jag på min jacka. BTW fick jag beröm förra vintern av en bilist som stannade och sa att jag syntes jättebra! "Och tänk om alla gångare tänkte som du..." Lite kul. :o)

Fakta från NTF:
*40 procent av alla trafikolyckor där gående är inblandade inträffar när det är mörkt.
*De flesta olyckor med gående sker i tättbebyggda områden med gatubelysning.
*Med mörka kläder syns du på ca 20-30 meters avstånd och med reflexer redan på ca 125 meters avstånd. 

Var rädda om er och era barn!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din M@il: (visas ej)

Blogg eller Hemsida:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

bloglovin