Ögoninflammation +

Skrivet 2011-11-27 Klockan 23:02:27


Å här är det ändå lite gegg...


Leias högra öga började rinna i torsdags och i fredags morse var det alldeles igenkleggat. Sen dess har det varit gegg i hela tiden. Ok, ögoninflammation, tänkte jag såklart. Men så i lördags blev det även svullet, rött runtom och i. Nånstans i bakhuvudet hade jag för mig att det inte var vanliga symtom på ögoninflammation. Och mycket riktigt! Kollade på Vårdguiden (btw det bästa för oss med barn!) och där bekräftades mina aningar.

Imorse när hon vaknade kunde hon inte öppna något av ögonen, dom var helt igenklistrade! :o(
Gick till vårdcentralen och fick recept på Fucithalmic, ögondroppar. Måste vara en kraftig bakteriell variant av ögoninflammation hon åkt på, såsom hon ser ut, stackars liten...

Och så den envisa hostan på det, och snorig som attan! Så såhär ser hennes dagliga medicindos ut:


Tur att hon är så duktig på att ta emot medicin! Hostmedicinerna tar hon oftast själv, nässprayen skrattar hon när hon får och ögondropparna sa hon inget om. :o)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din M@il: (visas ej)

Blogg eller Hemsida:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

bloglovin