Bär ditt barn!

Skrivet 2011-10-31 Klockan 22:03:26


Idag fick jag hem den ringsjal jag beställde förra veckan. Den är jättefin! :o)

I många kulturer är det självklart att bära sina barn. Det ger både trygghet och närhet. Fördelarna är många! Har funderat mycket och läst på en del om olika sätt att bära. Med Leia lånade jag en bärsele från Babybjörn, men varken jag eller pappa Andy gillade den särskilt. Den tog stor plats i varukorgen på vagnen, den skar in vid nacken och det var struligt att både få i henne och få till alla spännen. När jag fick tips om ringsjalen var hon så pass stor och var inte en bebis som ville bli buren hela tiden. Men nu till nästa bebis ville jag ha en. 

Det finns många sorters sjalar. Stellaris har bra info och hjälp med att välja bärsjal.

  
Foton: FantasyFIA

"Bär mig" Tyget är i ekologisk bomull och ringarna i stark lättmetall. Är en tjej på Värmdö som syr upp sjalar och hittade annonsen på Blocket. Nu kostar dom 300kr! Ord.pris 595kr. Finns i flera färger och med olika märken frampå.

Det jag fastnade för med ringsjal var att den går att använda från nyfödd/prematur och så länge barnet vill bli buret, i många olika positioner, den går snabbt/lätt att få på och tar liten plats.

Ska testa den på Leia och sen hoppas jag bebis gillar den.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din M@il: (visas ej)

Blogg eller Hemsida:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

bloglovin